Yaşam

Starbucks Bardak Ölçüleri Kaç ml, İsimler ve Telaffuz?

Bugün bir fincan kahve içelim denilince birçok kişinin aklına Starbucks’ın geleceğine eminiz. Hayır bu bir reklam değildir çünkü Starbucks bugün dünyanın en bilinen kahve dükkanlarından biridir ve uzun yıllardır ülkemizde hizmet vermektedir. Starbucks ilginç bir marka çünkü tıpkı Apple gibiBazı kullanıcılar bu markayı çok severken bazıları da tüm çalışmalarına karşı çıkmakta ve onları çokça eleştirmektedir.

Tabii ki kahvenizi nasıl içtiğiniz sizin tercihiniz ama marka meselesi. En farklı olanı Starbucks bardak uzunlukları ve isimleridir. Biraz İngiliz, biraz İtalyan olan ve müdavimi değilseniz birden fazla karıştırabileceğiniz Starbucks bardak ölçülerine verilen adların neden böyle olduğunu hiç merak ettiniz mi? Zamanda geriye, Starbucks’ın ilk günlerine dönelim ve Starbucks bardak ölçülerinin kaç ml olduğuna, nasıl telaffuz edildiğine ve bu isimlerin nereden geldiğine bakalım.

Starbucks, pazarın içinde küçük bir kahve dükkanı olarak kuruldu:

Öğretmen Jerry Baldwin, tarih öğretmeni Gordon Bowker ve yazar Zev Siegel tarafından kurulan ilk Starbucks, Pike Place Market adlı bir pazar yerinde bulunuyordu. 1971 yılında küçük bir kahve dükkanı olarak kuruldu. 1982’de Howard Schultz, işin ortağı oldu. 1985 yılında Schultz, İtalyan kahve dükkanlarına benzeyen II Giornale adında bir kahve dükkanları zinciri kurdu.

Starbucks’ın kurucuları, Peet’s Coffee and Tea mağazasını satın aldıktan sonra hisselerini devretti. Howard Schultz, Starbucks’ın tek sahibi oldu ve II Giornale kahvehaneler zinciri artık Starbucks adı altında hizmet vermeye başladı. Mağaza sayısı hızla artarak 1996 yılında yurtdışında açıldı. Ülkemizdeki ilk Starbucks şubesi 2003 yılında İstanbul Bağdat Caddesi’nde açıldı.

Starbucks adı, Amerikalı yazar Herman Melville tarafından icat edildi. Moby Dick romanındaki Starbuck karakterinden esinlenilmiştir. Ünlü Starbucks logosu bir deniz kızıdır. Bugün ülkemizde yüzlerce Starbucks şubesi ve dünyanın onlarca ülkesinde onbinlerce Starbucks şubesi bulunmaktadır.

Starbucks üzerindeki bu İtalyan etkisi nereden geliyor?

Starbucks markasının ne kurucuları ne de tek sahibi İtalyan, Peki bugün bile hissedilen bu İtalyan etkisi nereden geliyor? Cevap, Howard Schultz’un İtalya gezisinde bilinmiyor. Schultz, 1983 yılında İtalya’ya tatile gitti. Burada gördüğü kahvehaneler onu tamamen büyüledi.

İtalyan kahve dükkanlarına hayran olan Howard Schultz, ABD’ye döner dönmez II Giornale kahve dükkanları zincirini açtı. Adından da anlaşılacağı gibi, bu dükkanlar İtalya kokuyordu.Starbucks markasının tek sahibi olunca da aynı etki devam etmiş ve bu isimle mağazalarda hizmet vermeye başlamıştır.

İsimlerine geçmeden önce Starbucks bardak ölçülerinin kaç ml olduğuna ve nasıl telaffuz edildiklerine bakalım:

Herkes bilmeyebilir ama Starbucks kahve dükkanlarında, üç değil, Beş farklı fincan ölçüsü vardır. Bunlar; kısa, uzun, grande, venti ve trenta. Telaffuzları, anlamları ve boyutları şu şekildedir;

  • Kısa uzunluk: Şort olarak okunur ve 8 oz yani 236 ml’dir. En küçük boy kupadır.
  • Uzun uzunluk: Toll olarak telaffuz edilir ve 12 oz (335 ml) boyutundadır. Menüdeki en küçük bardaktır.
  • Grande uzunluğu: “Grande” olarak telaffuz edilir ve 16 oz (473 ml) ölçer. İtalyanca’da büyük anlamına gelir, ancak orta uzunlukta bir bardaktır.
  • Venti uzunluğu: Venti olarak telaffuz edilir ve 20 oz veya 591 ml boyutundadır. İtalyanca’da 20 anlamına gelir, soğuk içecekler için havalandırma 24 oz veya 710 ml’dir.
  • Trenta uzunluğu: Tirenta olarak telaffuz edilir ve 31 oz 920 ml ölçülerindedir. İtalyancada 30 anlamına gelir ve buzlu içecekler için kullanılır.

Şimdi asıl soruya gelelim: Starbucks bardak boylarının isimleri nereden geliyor?

Howard Schultz, İtalya gezisinden sonra ABD’ye döndüğünde İtalyan kahvehanelerinden etkilenmiş, II. Giornale bir kahvehane zinciri açtı. Elbette bu kahvehaneler, kahve üretimi veya tasarımında sadece İtalya gibi değildi. İtalyan ezgilerinin de menüde olması gerekiyordu.Bu nedenle küçük boydaki gözlüklere kısa, orta boydaki bardaklara uzun, büyük boydaki gözlüklere ise İtalyancada grande, yani iri adı verildi.

Güzel, ama İngilizce’de uzun anlamına gelirken neden uzun küçük gözlükler için kullanılıyor? Bu sorunun cevabı ise 90’larda yapılan bir değişiklikle gizlenmiş. Bu dönemde Starbucks, en uzun cam olan venti-length’i piyasaya sürdü. Menüde üç boy olmasının daha uygun olacağını düşünen yönetim, kısa boyları menüden çıkardı ve böylece en küçük boy fincan uzun olarak kaldı.

Starbucks bardak uzunlukları isimleri aslında başarılı bir pazarlama stratejisinin sonucudur:

Starbucks, bugün dünyanın en büyük kahve dükkanlarından biridir, ancak bu günlere o kadar kolay gelmemiştir. Daha da ilginci, bugüne kadar sadece güzel kahve yaparak gelmedi. Starbucks, dünyanın en başarılı pazarlama stratejilerine sahip markalarından biridir. Başta Hollywood sinemaları olmak üzere tüm dünyaya adını başarıyla duyurmuştur.

Bugün ABD’de hangi filmi veya diziyi açarsanız açın mutlaka sahneye çıkacaktır. İşe giderken bir kafeye uğradınız ve karton bardaktan kahve alan birini gördünüz. Bu kahvehanelerde bazen rastgele bir isim görmüyoruz, bazen Starbucks markasını görüyoruz. İşin ilginç yanı, karton bardakta kahve gördüğümüzde artık markasını görmesek bile aklımıza ister istemez Starbucks geliyor.

Starbucks markasının bir diğer başarılı pazarlama stratejisi ise bu yazıda bile iddiaya girmeyi başaran cup boy isimleri. İtalyanca veya İngilizce’de doğru sırayla küçük, orta, büyük olarak adlandırılsalardı ve bu nasıl bir makale olurdu, eminiz hiçbirimiz merak etmezdik. yerli ve yabancı sinemalarda gördüğümüz sayısız komik sahne de olmazdı.Yani işini iyi yapmak yetmez, herkesin işini konuşturması lazım.

Bonus: tolgrentiventi, bitti!

Dünyanın en büyük kahve dükkanı zincirlerinden biri. Starbucks bardak uzunlukları kaç ml, nasıl telaffuz edilir, isimleri nereden gelir? gibi merak edilen soruları yanıtladık ve Starbucks tarihi boyunca bilmeniz gereken detayları paylaştık. Konu ile ilgili düşüncelerinizi yorumlarda paylaşabilirsiniz.

midyatajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu